محققان در نیمه راه برای کاهش ۹۰ درصدی هزینه‌های فیبر کربنی


تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۵ منبع خبر : autoblog

 

ده‌ها سال است که از فیبر کربنی برای ساخت اتومبیل‌های مسابقات استفاده می‌کنند تا هم قدرت را حفظ کنند و هم وزن سبک‌تری داشته باشند. اما تا همین اواخر، این ماده را در ساخت اتومبیل‌های معمولی به کار نمی‌بردند و تنها در اتومبیل‌های فوق‌سریع کاربرد داشت؛ زیرا قیمت آن زیاد بود...

 

 

 اخیراً شرکت BMW از تغییر بزرگ و مهمی در این زمینه خبر داده و گفت برای اتومبیل‌های i3 و i8 از فیبر کربنی بهره خواهد برد. این تحول احتمالاً آغاز تحول‌های بزرگ‌تر خواهد بود.

شرکت MAI Carbon Cluster Management GmbH، شرکت‌های BMW، Audi، Airbus ، دولت آلمان و بسیاری از سازمان های دیگر را حامی خود می‌داند. این شرکت در حال تحقیق بر روی راه‌های کاهش هزینه تولید فیبر کربنی است. این شرکت معتقد است می‌تواند در آینده هزینه‌ تولید فیبر کربنی را تا 90 درصد کاهش دهد. رئیس این پروژه اظهار داشت: «در حال حاضر نیمی از راه را برای دستیابی به هدفمان یعنی کاهش هزینه فیبر کربنی، پیموده‌ایم».

 

 

متأسفانه کاملاً مشخص نیست که این شرکت برای دستیابی به هدفش از چه روشی استفاده می‌کند. با این حال، طبق مطلبی که اخیراً در وب‌سایت این شرکت منتشر شده، به دنبال دستیابی به یک شکل جدید از فیبر کربنی با استفاده از ماتریکس ترموپلاستیک است که در کمتر از سه دقیقه تعمیر می‌شود. در گذشته و در روند قدیمی با اتوکلاو 90 دقیقه زمان لازم بود.
خبرهای فیبر کربنی ارزان‌تر برای شرکت‌هایی مانند BMW که در حال گسترش فیبر کربنی در محصولاتشان هستند، بسیار خوشحال‌کننده بود. شرکت BMW 100 میلیون دلار بر روی یک کارخانه واقع در شهر Moses Lake که در سال 2015 به این شرکت می‌پیوندد، سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت در آینده قرار است مواد سبک وزنی را برای مدل‌های بیشتر تولید کند.

 











آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: